Inglés 2do 1ra, 2do 3ra, 2do 4ta

Hello,

abrí un classroom para que la comunicación sea mas fluida tienen que entrar mediante el código:
 ixjn2ac

También voy a enviar la tarea por mail a los que entregaron el tp 1. Sigo aceptándolos para los que todavía no lo entregaron pueden hacerlo en el classroom o por mail corbijnsilvana@gmail.com

TP 2 Inglés 2do 
Name: 

Music HistoryThe Beatles 

  1. Read the text and complete the charts. 
The Beatles was a pop-rock group. They were from England and they were very famous in the 60´s. Paul, George, John and Ringo were the members. Paul was the singer and he played the bass. George and John were the guitarist and singers and Ringo was the drummer. One of their most famous song was “Yesterday” 

a 
Instrument 
Occupation 
Piano 
Pianist 
Guitar 

Trumpet 
Trumpetist 
Drums 

Microphone 


Bass player 
1.a. ¿Según el cuadro, las ocupaciones en inglés suelen terminar de qué forma? 

b. Verb “to be” (ser/estar) past tense:  
I (yo) 
 WAS 
at home yesterday 
He (él) She (ella) It (eso) 

singer 
We(nosotros) 
WERE 
from Argentina 
You (ustedes) 
WERE 
happy 
They (ellos) 

Famous in the 60s 
1.b. ¿Según el cuadro, cuántas formas tiene el verbo to be en pasado? 

  1. Complete with the correct form of be in past 
  1. Sandro __________ not a pianist, he and Papo ___________ singers from Argentina. Papo _______ a guitaristtoo 
  1. Soda Stereo ________  a rock-pop Argentinean groupThe members __________ Zeta, Cerati and Alberdi. Cerati ___________ the lead singer 
  1. Sumo _______ an Argentinean band. They ______ not Brazilian. Their music style _______ alternative rock. Prodan ________ the singer. Mollo and Daffunchio __________ the guitarist. Arnedo _________ the bass player and  Troglio _______ the drummer. 

2.b. ¿Según las oraciones del texto, para decir que no, seguimos el mismo orden de las palabras en español e inglés? ¿Qué es distinto? 

Sumo no era una banda brasilera 
Sumo was not a brazilian band 

  1. Complete and make sentences (elegí un artista del pasadopuede ser solista o un grupocompleta la informacíon y luego arma oraciones como las del punto 1 y 2) 

Name/Members: 
Music style: 
Nationality: 
Instruments: 
Popular songs: 
Popular (year): 

Biblioteca Quino: Comisiones Evaluadoras ABRIL 2022

                             ABRIL  2022